miércoles, 22 de enero de 2014

Debat a twitter!

Hola!!
Després de molt de temps sense escriure al blog, tornc avui amb una entrada una mica diferent pero no menys interessant que la resta. Vull comentar una activitat que varem fer de manera pressencial a classe de Basses Didàctiques i Disseny Curricular. L'activitat es tractava de dividir la classe en dos grups i repartir-nos uns rols. Aquests rols eren els que haviem de defensar durant el temps que marcàs la nostra professora, i fer un debat defensant-los. El debat rebia aquest nom: Escola tradicional vs Escola constructivista.
Encara que he dit que es va fer de manera pressencial el dia 14 de gener, es ben cert que durant uns quants dies haviem d'anar twittejant i defensant el nostre rol que ens tocava en aquell dia, únicament via twitter, sota l'etiqueta #edubateeiv. Així varem estar aferrats al mòvil, tablets i ordinadors, una mica més del normal, ja que anavem agafant el "gusanillo" a l'activitat, i ens resultava divertit respondre i rebatre als nostres companys.

M'ha semblat interesant i entretingut però és cert que m'ha costat més del que jo creia, defensar una opinió contrària totalment a alló que pens. I, m'he adonat que allò que trobava normal uns messos enrere i fins i tot arribava a acceptar, ara ja no puc tolerar. És a dir, que ja no permet la vigència d'una escola tradicional en ple segle XXI, que sóc conscient de que el sistema necessita un canvi, i, més que mai, vull fomar-ne part.
D'altra banda he de dir, que em sentia comodíssima quan defensava l'escola constructivista i em resultava molt més fàcil donar arguments i defensar el meu rol.
Després d'haver llegit tant i  d'haver escoltat na Gemma, ara sé que un mestre pot fer-se respectar sent professionar i aconseguir el seu propósit que és ensenyar i educar als nens per formar-los com a persones completes i competents i, que per aconseguir aixó no serveix amb memoritzar ja que necessiten descobrir, investigar i crear el seu propi coneixement.
M'agradaria comentar també un tema molt polémic que va donar peu a moltes opinions. Aquest tena va ser el llibre de text com a únic recurs. Des de la meva visió personal, un llibre de text només serveix per aconseguir la memorització dels alumnes i no deixar-los veure la realitat completa, la realitat que es troba fora, al carrer i a la vida real, i, hem de recordar que no és aixó el que volem i que per aixó és precissament per al que estem lluitant.

A continuació vos adjunt una foto amb uns tweets entre la meva companya Aida Corbacho i jo. Com podeu veure, just en aquesta foto, els meus tweets eren per recolçar l'escola tradicional.


artefacte propi.

Aquesta ha set una activitat molt interessant per tal d'adonar-se que no tots estaràn a favor de la nostra visió de l'educació i, que haurem de lluitar amb molts pares acostumats a un sistema tradicional i, que seràn aquests pares els que qüestionaran el nostre treball. Però, nosaltres, com a professionals, haurem de poder argumentar perquè la nostra visió és millor per als seus fills i tractar de convencer-los (tenim molt de feina per davant). A més a més, m'agradat aquesta activitat, perquè m'ha servit per revisar el temari i poder donar bons arguments. He de dir que jo ja coneixia aquesta xarxa social, i que em pareix molt bona eina per utilitzar a la docència, sobretot amb alumnes de bachillerat i universitat i per als docents.

A continuació i per finalitzar, adjunt una foto de tot el grup junt mentre debatiem a classe.


Autora: Gemma Tur









No hay comentarios:

Publicar un comentario