lunes, 27 de enero de 2014

Entrada final!

Pareix ahir quan vàrem començar aquesta assignatura, i quatre messos després, faig aquesta última entrada, que serveixi de cloenda per tancar tots els coneixements que he anat adquirint al llarg d'aquest curt temps i dels quals he fet constància a través d'aqui, del meu eportafoli.

Primerament, dir que jo, tot i ser una dona jove, tenia una visió molt tradicional de l'escola. La meva visió fins fa ben poc era la del mestre, un home o dona que arribava a classe, ens indicava quina pàgina del llibre calia obrir per seguir les seves explicacions i que explicava mentre tots guàrdavem silenci i escoltavem. A més, aquest mestre era el que a final de cada tema posava un exàmen per posar a prova els nostres coneixements, aquells coneixements que sortien d'un llibre de text, aquelles veritats absolutes que potser ni eren veritats però que ningú podia posar en dubte. 
Aleshores,després d'aquests mesos de treball, puc dir orgullosa que no és aquest tipus de mestra el que jo vull ser, que no vull allargar més la visió tradicional de l'educació, i que vull que el canvi sigui una vertadera realitat. Arribaré a l'escola i no obriré el llibre de text, de fet, m'agradaria no portar-ne, plantejaré als meus alumnes un repte i els ajudaré a experimentar, a crear, a viure i a conèixer cadascú a la seva forma, cadascú al seu ritme i, obviament, no en silenci, sinó amb la participació de tots, oferint-me idees que els interessin i els motivin.
He aprés també a adonar-me de que el meu treball no és gens fàcil, de que tindré moltes responsabilitats, i entre moltes altres coses, m'he adonat de que l'etapa de l'educació primària és fonamental per als nens i que es necessari i essencial tenir un bon mestre que els ajudi a dessenvolupar-se de forma integral, resaltant les seves habilitats i ajudant a sol·lucionar les seves dificultats. Pens que tot aixó juga un paper molt important per al desenvolupament de la personalitat posterior del nen. He descobert que la meva responsabilitat és extrema i que marcaré les seves vides de forma profunda, i que és en les meves mans on està el fer-lo de manera positiva o negativa.
I, encara que tot el que he après en aquesta assignatura ha set de major importancia i interès, crec que hi ha hagut un tema que personalment m'ha arribat a parèixer massa interesant, i aquest tema és l'avaluació, de la qual vaig parlar a una entrada. Jo no tenia ni idea de com enssenyar per competències, que mètodes calia que utilitzàs, com s'havien de distribuir els espais i el temps i sobretot, com s'havia d'avaluar. L'avaluació ha canviat els meus esquemes, ja que tota la vida he estat angoixada per treure una nota alta i ara m'he adonat que una nota no diu res, que un nou o un deu no valen res i que a més, amaguen moltes coses de l'alumne que calen resaltar.
Així doncs, avaluaré als meus alumnes valorant el procediment i no només el resultat, valorant també els meus mètodes i no fent als nens únics culpables dels seus éxits o fracassos.

Cal que destaquem també alguns altres temes que hem explicat a classe a més dels ja anomenats anteriorment, com són el curículum, el rol del mestre i el model TPACK, o els deu principis psicopedagògics de l'aprenentage significatiu. De tots aquest temes hem assimilat conceptes massa importants, que ens ajudaràn a portar a terme la nostra tasca com a docents.
Una de les tasques que més hem fet en aquesta assignatura ha set llegir, hem tingut que llegir molt a més de seguir les explicacions de la nostra professora per poder portar a terme les nostres entrades al present e-portafoli. Amb la qual cosa vull dir que hem anar trobant autors molt significatius, els quals ens han donat el seu punt de vista personal i ens han ajudat a aprendre i a veure les coses de mil maneres diferents, encara que he de dir que més o menys tots compartien les mateixes idees i recolzaven la educació constructivista.
Alguns d'aquests autors són Neus Sanmartí, Santos Guerra, Jaume Carbonell, FrancescoTonucci, Jose Luís Castillo, i Antoni Zabala. D'aquest últim pot ser que siga del que més hem après, ja que disposavem del seu llibre"Once ideas clave para aprender y enseñar competencias" i hem tingut la oportunitat de llegir els seus interessants continguts més profundament.

Per anar finalitzant, m'agradaria també fer menció a les eines que des de principi de curs hem anat aprenent. Personalment, he de dir, que el món de les tecnologies no el feia servir molt, utilitzava l'ordinador únicament per fer ús de les xarxes socials, però, gràcies a Gemma, he aprés a utilitzar moltes de les eines de les quals he deixat constància en les meves entrades i que, gràcies a elles i a tot el que he après ha augmentat el meu PLE
Vull fer referència al meu e-portafoli. He d'admitir que al principi de curs no em pareixia tan bona idea i em costava molt posar-me a fer les entrades. Pero a mesura que ha anat passant el tems, he descobert que és una manera molt bona i original de treballar, que ens permet tenir al nostre abast tots els nostres coneixements d'una manera ràpida i diferent a com s'ha fet tota la vida. A més, ha set una manera de repetir el temari donat a classe i axó servia per refrescar-lo. Esper i vull seguir utilitzant-lo i seguint publicant al llarg de la  carrera amb les demés assignatures.
I ja per últim, deix unes fotos del meu PLE(Entorn d'aprenentage personal). Aquí podeu veure com era fa quatre mesos...
Artefacte propi

...I com és passat aquest temps...


artefacte propi

Gràcies, Basses Didàctiques i Disseny Curricular.


No hay comentarios:

Publicar un comentario